LinkedIn Direct Ads

mei 8, 2009

LinkedIN DirectAds

Inmiddels is het ook mogelijk om deze tekst advertenties alleen te tonen aan Nederlandse gebruikers op basis van CPC en CPM. Hieronder een kost overzicht.

Stap 1: Advertentietekst bepalen

De LinkedIn Direct Ads advertenties zijn vergelijkbaar met Google Adwords advertenties. De titel mag maximaal 25 karakters bevatten. Daaronder is ruimte voor twee tekstregels van 35 karakters. Je kunt zowel de zichtbare URL als de bestemmings URL opgeven. Onderaan de advertentie komt de naam van de adverteerder (je profielnaam) met een link naar je profiel pagina. Zorg dat je tekst advertentie aansluit bij je profiel pagina om jezelf of je bedrijf te promoten.

Stap 2: Doelgroepen selecteren

Via LinkedIn Direct Ads is het mogelijk om verschillende filters te gebruiken waarmee de doelgroep die de advertentie straks te zien krijgt nauwkeurig kan worden bepaald. Naast de geografische herkomst kan er bijvoorbeeld ook op leeftijd, geslacht, industrie en titel gefilterd worden. De verschillende filteropties geven niet altijd een correct beeld van de werkelijkheid, omdat niet eidereen zijn of haar profiel volledig ingevuld heeft en er maximaal 3 filteropties toegestaan zijn.

Stap 3: Budget en afrekenmodel bepalen

Bij het starten van een campagne moet je minimaal $50,- storten. Je kunt daarbij aangeven of je wilt adverteren op basis van CPC (per klik) of CPM (per duizend vertoningen). Minimale prijs voor CPC is $2,- en voor CPM circa $3,-.  Met het aangeven wat je maximaal wilt uitgeven doe je mee aan een veiling welke uiteindelijk bepaald wie er verschijnt. Als een concurrent meer biedt, betekent dit dat je advertentie niet verschijnt. Om je advertentie toch zichtbaar te krijgen kun je de maximale CPC- of CPM-prijs verhogen.Stap 3: Afrekenmodel en budgetAfrekenmodel kiezen

CPC of CPM?

De keuze is vooral afhankelijk van het doel van de advertentie campagne. Wil je zoveel mogelijk "kliks" genereren, dan is CPC waarschijnlijk de beste keuze. Wil je dat je zoveel mogelijk "gezien" wordt, dan is CPM doorgaans beter. Betalingen kunnen via Credit Card en het beheren van je campagnes via de "Manage Ads". Tevens krijg je hier een overzicht van de statistieken.

Waar verschijnt mijn advertentie?

De advertenties worden getoond op profielpagina’s van je geselecteerde doelgroepen en je eigen homepage op de plaats rechts boven de vouw. Deze positie wordt afwisselend gevuld met banners, LinkedIn promoties en tekstadvertenties uit het LinkedIn Direct Ads netwerk.

Waarvoor kun je LinkedIn Direct Ads gebruiken?

  • Je producten en/of diensten onder de aandacht brengen van geselecteerde doelgroepen
  • Specialistische kennis als consultant promoten
  • Opleidingen, cursussen en trainingen
  • Nieuwe medewerkers werven
  • Vergroten van je naamsbekendheid binnen een specifieke doelgroep

Meer informatie over LinkedIn Direct Ads

Check onze ranking in Google >>

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Reacties

Houtbouw HollandDeens Kleurrijk WonenKroller Boom AssurantienSolmar toursEijkelkamp Agrisearch EquipmentGiesbers Communicatiegroep